onsdag 26 juni 2013

I strandväskan


De här fyra används flitigt av mig i sommar:

MooGoo Cover-Up Buttercup SPF 15, använder sig av icke-nano zinkoxid och hallonfröolja som solskydd. Kommer i en generös tub på 200 g och huden blir inte vit av denna. Har också en riktigt trevlig konsistens, ser framemot att testa denna mer i sommar. Här har MooGoo också skrivit bra om hur solskydd fungerar om någon är intresserad.

Essential Care Organic Mosimix, naturligt myggmedel som jag använde redan i fjol. Kommer i oljeform och min upplevelse av det hittills är att det till viss del håller myggen borta.

Solglasögon från Lindex, jag har haft svårt att hitta ett par solglasögon som jag gillar men dessa har blivit en favorit.  

Ett nummer av Glamour, bästa tidningen som innehåller lite av varje. Började läsa den svenska för flera år sedan men när den lades ner övergick jag till den brittiska och sen till den amerikanska som jag tycker är den bästa av de tre.

2 kommentarer:

  1. Hej Elisabeth,

    MooGoos solskydd later mycket intressant =) Var har du kopt det?

    Ha en fin sommar!
    /Jeanette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Moogoos produkter kan man köpa direkt från deras egna hemsida, portot ligger på ungefär 9 australiensiska dollar vilket jag tycker är helt godkänt med tanke på att de skickar ända från Australien. Av vad jag har förstått så kommer man också snart att börja sälja Moogoos produkter från England ut till resten av Europa så då borde portot antagligen bli billigare än det är nu.

      Hoppas du också får en riktigt skön sommar Jeanette! :)

      Radera