fredag 10 maj 2013

Tre som testas


Havtornskärnolja och fruktolja som jag skrev tidigare att jag var sugen på att testa. Kärnoljan blir lite orange på huden men det är övergående, fruktoljan däremot färgar huden så starkt att jag inte kan använda den i ansiktet utan istället använder jag den på mina eksem i armvecken. Kärnoljan använder jag däremot i ansiktet istället för min ansiktsolja från Dr.Hauschka.
Havtornsoljan sägs vara väldigt bra för de med akne eftersom den innehåller vitamin A, som används i många traditionella preparat för att behandla akne, och vitamin E som också sägs vara bra för både ärrläkning och akne.


Nvey Ecos Purete Concentrate som skall vara bra för oljig hud och normalisera hudens oljeproduktion samt dämpa inflammation i huden. Jag köpte den här eftersom jag ville ge huden lite extra fukt då den ibland kan kännas torr. Hittills är jag väl inte superimponerad även om det inte heller känns som en dålig produkt, efter att jag börjat använda havtornsoljan har jag behövt denna mindre och mindre.


Konjac Sponge med Bamboo Charcoal är speciellt anpassad för fet och oren hud. En rolig liten svamp som jag blivit väldigt fäst vid faktiskt. Var lite orolig att den inte skulle vara tillräckligt skonsam för min känsliga aknehud men den oron visade sig vara obefogad.

Recensioner kommer på alla tre så småningom!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Brukar läsa blogg och tänkte att det var på tiden att jag lämnar en kommentar. Tack för god läsning!


    Agnes

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du bestämde dig för att lämna en kommentar! :)

      Radera