fredag 3 maj 2013

Deep Steep Handtvål


Deep Steep Foaming Hand Wash Tangerine & Melon:

Ingredients: Organic Aloe Barbadensis (Aloe Vera) Leaf Juice, Infusion of Organic Herbs; Citrus Tangerina (Tangerine) Fruit Extract, Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Fruit Extract, Cucumis Melo (Melon) Fruit Extract, Coco Glucoside, Glycerin, Rice Protein, Panthenol (Vitamin B5), Tocopherol (Vitamin E) Natural, Citric Acid.

Mina eksembenägna händer är rätt kräsna ifråga om produkter och eksemet kan lätt blossa upp om huden blir uttorkad eller irriterad då jag använt fel produkter, men den här handtvålen från Deep Steep passar mina känsliga händer väldigt bra.
Skummet som kommer ut ur pumpen rengör bra utan att torka ut det minsta. Jag blev nästan lite skeptisk till om den faktiskt kan göra rent då den känns så pass mild, men det gör den faktiskt. Händerna känns mjuka efter tvätt och det är inte heller fel att tvålen har en god fruktig doft. Enda minuset är att tvålen är ganska odryg och en flaska räcker inte särskilt länge. Men annars är den verkligen bra på alla punkter, jag har aldrig förr blivit så förtjust i handtvål som jag är i den här kan jag säga. 

+ Doftar jättegott, rengör utan att torka ut det minsta. Mild.
Ganska odryg.

Finns att köpas på iHerb för $5.34 (ca. 4€), innehåller 237 ml. Finns även som refill.

Betyget blir 4,5/5 möjliga.

4 kommentarer:

  1. Har du testat Methods skumtvålar? Min familj vill inte ha några andra nu, de finns också hos iHerb o är inte dyra. Beställde tre st nu, måste testa den som du skriver om nästa gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej de har jag inte testat, vid en snabb koll så såg jag att de innehåller sodium lauryl sulfate och det är tyvärr alltför uttorkande för mina händer som lätt blir torra och får eksem. Så tror tyvärr inte att jag kan ge mig på att testa dem eftersom jag inte vill att eksemet skall blossa upp, men de var verkligen förmånliga!

      Radera
  2. Vilket bra tips till känsliga händer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här tvålen är verkligen toppen eftersom den är så mild! :)

      Radera