måndag 14 oktober 2013

i+m Naturkosmetik Parfymfri Body Lotion


i+m Naturkosmetik Freistil Body Lotion:

INCI: Aqua, Aloe Barbadensis Leaf Extract*, Simmondsia Chinensis Seed Oil*, Prunus Amygdalus Dulcis Oil*, Glycine Soya Oil*, Cetyl Alcohol, Glyceryl Stearate, Stearyl Alcohol, Glycerin*, Xanthan Gum, Hippophae Rhamnoides Oil*, Bisabolol, Glyceryl Caprylate, Isoamyl Laurate, Sodium Laevulinate, Sodium Anisate, Sodium Phytate, Lactic Acid, Vanilla Planifolia Fruit Extract*, Tocopherol. *ekologiskt odlad

Jag har tidigare skrivit om i+m:s parfymfria handkräm i samma serie som den här body lotionen och den gillar jag skarpt. Men eftersom jag använder rätt mycket handkräm går en tub med handkräm på 50 ml åt rätt snabbt. Därför köpte jag istället body lotionen i samma serie för att använda den som handkräm, i förhoppningen att den skulle vara lika bra som i+m:s handkräm (dessutom blir det billigare med body lotionen). Och det var den förstås.

Ingredienserna skiljer sig åt lite från de båda men annars tycker jag inte att det är någon stor skillnad på dem, kanske att handkrämen känns lite tunnare?
Body lotionen luktar precis som handkrämen väldigt gott av vanilj, återfuktar riktigt bra och irriterar inte den känsliga huden på mina händer. Krämen absorberas relativt snabbt och huden hålls mjuk länge, dessutom är pumpflaskan väldigt praktisk. Jag brukar också använda den till kroppen och även där gör den sitt jobb riktigt bra. Jag har köpt om den många gånger och jag ser ingen orsak till att jag kommer att sluta med det.

+ Doftar gott, återfuktar och mjukgör riktigt bra, irriterar inte huden det minsta.
Inget.

Finns att köpas på bionaturel för 11,90 €, innehåller 200 ml.

Betyget blir 5/5 möjliga.

2 kommentarer:

  1. Jag har ju köpt om ansiktskrämen i samma serie. Jag har fortfarande lite blandade känslor men har som sagt köpt om den flera gånger den är supertrevlig för min torra hud på vintern. Det jag är lite orolig är om den täpper till porerna eller på något annat vis påverkar till det sämre så därför använder jag den inte hela tiden. Den ser inte ut att göra så mycket för huden utan gör att den ser rätt tråkig ut, men som sagt underbat mild för känslig och torr hud.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kanske förväntar sig lite mer av en ansiktskräm än en body lotion eller handkräm så förstår om du inte är helt nöjd. Men som du säger är det verkligen fina grejer för känslig hud! :)

      Radera